Czech English Deutsh
<div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Petrovské Plže - březen</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Sklepy Starý potok v Sudoměřicích - duben</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Baťův kanál ve Strážnici - Květen</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Sklepy Plže - Petrov</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Splavení Moravy</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Boží tělo ve Tvarožné Lhotě - červen</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Salaš Travičná nad Tvarožnou Lhotou v červnu</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Ovce na salaši</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Obecní den v Kozojídkách Pod Kříbem</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Krajina nad Kněždubem s oskorušemi</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Hody v Hroznové Lhotě - říjen</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Lučina v zimě, pohled na přírodní koupaliště</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Lučina v zimě</i></div>

Turistické informační centrum Strážnicko
Mapa regionu v databázi LEADER+

Zokruhovaná  naučná stezka   na kterou můžete nastoupit v RO Lučina či v obci Radějov (viz mapa). Po cestě jsou nádherné bukové lesy táhnoucí se až na vrch Bukovina (583 mnm.). Navštívíte dančí oboru Pusté, květnaté louky okolo PP Kútky a orchidejové louky v okolí NPR Čertoryje. Občerstvení nejen jídle a pitím, ale i odpočikem a koupáním je možné v RO Lučina.

Začínáme v Kněždubě, kde se dáme za kostelem ulicí zvanou „výhon“ do stoupání silnicí na hřeben nad obcí. Na hřebínku se dáme lesní cestou doleva (po červené turistické značce a zároveň po trase Šumárnické NS) až dorazíme k rozcestí (s dubovým monumentem) pod kótou Výzkum. Toto místo je již vstupní branou na Horňácko...

Ze Strážnice se vydáme vstříc novým zážitkům směrem na Radějov. Držíme se žluté turist. značky (zároveň taky trasy Šumárnické NS). Přejedeme mostek přes potok Radějovka a pokračujeme až po boží muka na rozcestí. Tady si můžeme udělat malý okruh: polní cestou po žluté doleva na vrch Žerotín - pokračujeme stále nahoru na nejvyšší bod, kde stojí kaple; z vrchu Žerotín sejdeme ...

Stezka (značena červeným šikmým pruhem) vede z Tvarožné Lhoty od Muzea oskoruší ke klubu Atilla nad obcí a od něj po kamenité cestě k oplocení zahrádkář. kolonie, kde zatočíme doprava a dostaneme se na louku. Souběžně se silnicí stoupáme okolo chráněné Špirudovy oskoruše, až vyjdeme před větrolamem na silnici k Lučině, kterou hned opustíme a jdeme po cestě k rozhledně Travičná...

Začínáme ve Strážnici. Vydáme se k přístavišti Baťova kanálu (naproti Muzea vesnice jihovýchodní Moravy). Odtud po levém břehu Baťova kanálu k mostku (1 km), dále do Petrova po cyklotrase č. 47. Po 3 km (místo označeno cedulkou) se nachází u protipovodňové hráze informační tabule o lužním lese. Na lesním rozcestí (po 0,5 km od tabule) zabočíme doleva směrem k Petrovu. (Polní cesta na rozcestí nabízí možnost nahlédnout až k meandrům Moravy.) ...

Výchozím místem 26 km dlouhé cyklostezky, která je věnována místním umělcům a řemeslníkům  - bratřím Uprkům, Antošovi Frolkovi,Janu Skácelovi a dalším,  je náměstí ve Strážnici. Základní informace o stezce můžete získat v nedalekém  infocentru na Předměstí nebo přímo o umělcích regionu zjistit více v mestském muzeu.

Trasa Strážnické vinařské stezky vede částečně Dolnomoravským úvalem, směrem na východ dosahuje k podhůří Bílých Karpat. Nejdelší úsek stezky prochází zvlněnou Hluckou pahorkatinou. Klikatá, více než stokilometrová trasa pokrývá rozsáhlé území, jehož západní hranici tvoří Bzenec a Rohatec , na východě dosahuje až k Boršicím a Hluku...